548 minuts són els que abasta l’obra complerta d’Antoni Padrós, ara editada per Cameo amb la col·laboració de Filmoteca de Catalunya en un Digibook integrat per 4 DVD i un llibret escrit per Xosé Prieto, autor d’una tesi doctoral sobre el cineasta de Terrassa, a més d’altres extres. Lock-out i Shirley Temple Story són els seus títols més coneguts, però el pack també inclou els primers curtmetratges (Alice has discovered the Napalm bomb, Ice Cream o Swedenborg, entre d’altres) i produccions posteriors (Ascensió, caiguda i repòs de Maria von Herzig i la molt recent L’home precís) que delimiten el territori d’aquest cineasta que, un cop extingida l’Escola de Barcelona, des de finals dels seixanta, va conjugar el cinema militant europeu amb l’underground nord-americà per desenvolupar una obra inclassificable i sempre al marge dels cànons industrials.
Tan aviat com Padrós va sentir l’olor de vinagre que amenaçava la supervivència de les bobines que guardava a les golfes de casa seva, la Filmoteca de Catalunya es va fer càrrec de la preservació d’uns materials que, adequadament digitalitzats, ara veuen la llum gràcies a l’edició de Cameo i la col·laboració de la Fundació Banc de Sabadell perquè el subtitulat a l’anglès garanteixi la difusió d’una obra a reivindicar des de la modernitat. Padrós, com Jordà, Portabella o Guerin, pertany a aquesta categoria de cineastes catalans apreciats pel seu caràcter transgressor i avantguardista en el circuit exclusiu de festivals, cinemateques i museus d’arreu del món.
Padrós ha fet coincidir la publicació d’aquest DVD antològic amb l’estrena de L’home precís, un migmetratge rodat amb un equip molt jove però que retorna a una de les seves primeres obsessions: el mite d’Alícia i la travessa a l’altra banda del mirall. El cineasta de Terrassa afirma que aquest serà el seu darrer treball, però no passa massa temps abans que s’il·lusioni amb la historia d’una japonesa que, després de veure passar el transatlàntic d’Amarcord des d’una finestra, se suïcida amb les agulles que aguanten el seu cabell. La imaginació de Padrós no té límits i la seva obra, ara per ara, té garantida la seva preservació. Després d’haver editat una bona part de l’obra de Segundo de Chomón, des de la Filmoteca de Catalunya estem molt satisfets de prosseguir amb Padrós la nostra feina de conservació i difusió, gràcies al DVD, del patrimoni cinematogràfic del nostre país.